Υστεροσκόπηση

Υστεροσκόπηση Η υστεροσκόπηση είναι μια απλή γυναικολογική επέμβαση, η οποία χρησιμοποιείται για διαγνωστικούς και επεμβατικούς σκοπούς. Επιτρέπει στον ιατρό να εξετάσει λεπτομερώς τη μορφολογία και το μέγεθος της ενδομητρικής κοιλότητας, ώστε να διαγνώσει ανωμαλίες ή βλάβες οι οποίες δεν είναι ορατές με γυμνό μάτι.

Πότε πραγματοποιείται μια υστεροσκόπηση;

Η υστεροσκόπηση αποτελεί ένα πολύτιμο μέσο για τη διεξαγωγή ενός πλήθους ιατρικών διαδικασιών, οι οποίες μπορεί να αφορούν:

• Τη διερεύνηση γυναικολογικών συμπτωμάτων όπως:
      • Υπερβολική αιμορραγία κατά την έμμηνο ρύση
      • Ασυνήθιστη κολπική αιμορραγία ανάμεσα στις περιόδους
      • Ανωμαλίες περιόδου
      • Αιμορραγία κατά την εμμηνόπαυση
      • Πυελικό ή κοιλιακό πόνο
      • Επαναλαμβανόμενες αποβολές
      • Δυσκολία σύλληψης ή υπογονιμότητα
      • Αποτυχημένες προσπάθειες εξωσωματικής γονιμοποίησης
      • Ενδομήτριες συμφύσεις
      • Φλεγμονές του ενδομήτριου
    • Τη διάγνωση και αφαίρεση καλοηθών όγκων όπως είναι οι πολύποδες, τα ινομυώματα και ο καρκίνος του ενδομήτριου
    • Ιατρικές επεμβάσεις όπως:
      • Διόρθωση συγγενών(γενετικών) ανωμαλιών, όπως για παράδειγμα το διάφραγμα μήτρας
      • Αφαίρεση ενδομήτριων σπειραμάτων, ή διόρθωση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν από την μετατόπιση αυτών

Διαδικασία διαγνωστικής και επεμβατικής υστεροσκόπησης

Η υστεροσκόπηση μπορεί να είναι διαγνωστική ή να αποτελεί μέρος της θεραπείας για την αφαίρεση καλοηθών όγκων από τη μήτρα(επεμβατική υστεροσκόπηση). Πραγματοποιείται μετά την έμμηνο ρύση συνήθως από την 8η έως την 12η ημέρα της έμμηνου ρύσεως, εκτός εάν οι οδηγίες του ιατρού είναι διαφορετικές, αφού έχει προηγηθεί γυναικολογική κλινική εξέταση και έχει αποκλειστεί η πιθανότητα εγκυμοσύνης.

Η  υστεροσκόπηση πραγματοποιείται συνήθως ανάλογα με την πάθηση και τις ιδιαιτερότητες της ασθενούς στην κλινική, με πολύ σύντομη διάρκεια νοσηλείας, ενώ η διάρκεια της μπορεί να φτάσει τα 30 λεπτά.

Κατα την υστεροσκόπηση το υστεροσκόπιο με την χρήση διατατικού υγρού εισάγεται στο εσωτερικό της μήτρας.Το υστεροσκόπιο περιλαμβάνει ενσωματωμένη κάμερα και πηγή φωτισμού, αναμεταδίδοντας τις εικόνες ή το βίντεο που συλλέγει από το εσωτερικό της μήτρας σε οθόνη. Στον ίδιο χρόνο με την χρήση μικροεργαλείων γίνεται η αποκατάσταση – αφαίρεση τυχών παθολογικών ευρημάτων.Το είδος της αναισθησίας που θα χρησιμοποιηθεί, εξαρτάται από το είδος της υστεροσκόπησης, το ατομικό ιατρικό ιστορικό της ασθενούς και την ευαισθησία της στον πόνο.

Σε κάποιες περιπτώσεις διαγνωστικής υστεροσκόπησης ο ιατρός μπορεί να κρίνει απαραίτητη τη λήψη ενός μικρού δείγματος κυττάρων, για περαιτέρω διερεύνηση μέσω ιστολογικής εξέτασης (βιοψίας).

Μετά την υστεροσκόπηση

Μετά την πραγματοποίηση της διαγνωστικής ή επεμβατικής υστεροσκόπησης, η ασθενής επιστρέφει στο σπίτι της σύντομα, ανάλογα με τη δράση της αναισθησίας. Για τις επόμενες ημέρες, ενδέχεται να βιώνει ήπιες κράμπες που μοιάζουν με πόνους περιόδου και να έχει ήπια αιμορροια ή κολπικές εκκρίσεις. Προτείνεται η χρήση σερβιετών και όχι κύπελων περιόδου ή ταμπόν και συνιστάται η αποφυγή σεξουαλικής επαφής ή της χρήσης ενδοκολπικών φαρμακευτικών σκευασμάτων για όσες μέρες κρατάει ο πόνος ή η αιμορροια.

Εάν έχει πραγματοποιηθεί υστεροσκόπηση για διαγνωστικούς σκοπούς, μόλις ο ιατρός έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα μέσα από τα αποτελέσματα των εξετάσεων, έρχεται σε επαφή με την ασθενή. Επιπλέον, ο ιατρός λύνει τυχόν απορίες, δίνει οδηγίες και προτείνει την κατάλληλη θεραπεία ή την περαιτέρω διερεύνηση της πάθησης μέσω συμπληρωματικών εξετάσεων.

Κόστος υστεροσκόπησης

Για τον υπολογισμό του κόστους μιας εξέτασης υστεροσκόπησης θα πρέπει να συνυπολογιστεί το είδος και το κόστος της νοσηλείας, η κάλυψη του ασφαλιστικού φορέα (εάν υπάρχει) και η μέθοδος αναισθησίας που θα χρησιμοποιηθεί.